communicatie

Luisteren, er middenin staan, met een brede blik, verbanden zien, ideeën delen. Of je de doelen van je organisatie haalt, hangt steeds sterker af van de kracht van je communicatie. Dus moet het professioneel en steengoed. 

Onze consultants en interimmers helpen jou als je extra capaciteit of expertise nodig hebt. Met een interim vervanging, een communicatiestrategie voor een verandertraject, een woordvoerder in crisistijd of een tijdelijke arbeidsmarkt-communicatiespecialist bijvoorbeeld.

Effect en beweging

daar zijn we altijd op uit

Zo bijvoorbeeld

Een kristalheldere veranderaanpak

Cosis | Consultancy in transitietraject | Veranderkunde en Communicatie | Zorg

Het verandertraject van Cosis vond plaats op drie fronten: strategie, structuur en leiderschap&cultuur. Wij mochten wij daarbij helpen op verschillende manieren, momenten en plekken. Met een onafhankelijke blik, multidisciplinaire expertise, denkkracht en doe-energie.

Luisteren als basis voor communicatie in hectiek

De Noorderbrug | interim adviseur communicatie fusietraject | zorg

Rust creëren in een moeilijke en chaotische tijd. Zo kwam de vraag bij ons binnen. Sylvia Sanders uit ons zelfstandigennetwerk kreeg al snel daarna de vraag om een overnametraject communicatief te begeleiden.

Zichtbaarheid en positie voor de afdeling Communicatie

CJIB | interim hoofd Communicatie | overheid/ministerie

Het communicatieteam was een tijd aangestuurd door een niet-inhoudelijke manager en had weinig positie in de organisatie. Zou het beter zijn om een vakinhoudelijke leidinggevende te hebben? Rogier Brink uit ons zelfstandigennetwerk pakte de opdracht met beide handen aan.

Daarnaast brengen we jou en het vak verder met onze onderzoeken, impactanalyses, leergangen, trainingen en netwerkbijeenkomsten.

Kijk maar

De kracht van een goede vraag (en 1 tip!)

Ik stel jou een vraag. Jij geeft antwoord. Ik luister. Simpel. De basis van elk gesprek. Dat ‘simpele’ gesprek krijgt steeds vaker een centrale plaats in de (communicatie)strategie van verandertrajecten in organisaties. En alles begint met die vraag.

Gloednieuwe communicatieprijs! – wij zijn juryvoorzitter

Onze regio en het communicatievak hebben een nieuwe prijs: de Noorderpers Communicatieprijs. Omdat communicatie een vak is dat we niet genoeg kunnen prijzen! Wij mogen juryvoorzitter zijn.

Je brein bij veranderen: van sukkel naar goudmijn

Isn’t it ironic?! Dat brein van ons. Zelf is het voortdurend in verandering, met nieuwe cellen en verbindingen, maar als wij zelf ‘es iets willen, treedt er een merkwaardige kettingreactie op. Hoogleraar Margriet Sitskoorn legde ons uit wat je kunt doen om de veranderkansen te vergroten.

Impactnetwerk communicatie krijgt 2e jaargang

De positie, rol en impact van communicatie is aan het veranderen. Om deze ontwikkeling te stimuleren, startten we een impactnetwerk voor managers en sr adviseurs communicatie. Jaargang 1 bracht al veel nieuwe inzichten. En er is nog veel meer te leren en ervaren! Daarom: jaar 2!

Impactanalyse voor communicatieteams

Meer impact met jouw communicatieteam: wil je daarmee aan de slag en vind je het fijn om daar een frisse en ervaren blik bij te hebben? In de Impactanalyse onderzoeken we de huidige en gewenste impact van communicatie in jouw organisatie en bepalen we de vier impactgebieden voor jouw team.

Veranderen met duizend de’s

Nu zie ik ze overal hangen. Betekeniswolken noemt verandergoeroe Thijs Homan ze: de verschillende werkelijkheden, visies, duidingen die er zijn in organisaties. Als damp, ongrijpbaar maar o zo invloedrijk. Want ze zetten vaak een dikke streep door plannen, verandertrajecten, doelen, aannames van meestal directie of management.

Dit doen we ook