Nee, niet meteen weglopen! Een slimme, sterke strategie voor je communicatie is zo ontzettend waardevol. Scheelt tijd, scheelt discussie, scheelt geld, scheelt gezwabber. En ja, aan die tafel waar we zo graag (willen) zitten, vroeg in het proces, is het strategie wat de klok slaat. Wil je daar positie innemen, dan doe je dat met strategische inbreng. Toch ontwikkelen we dat in ons vak bar weinig. Joost Ravoo is communicatiebaas én strategiebaas. Hij won de titel Communicatiemanager van het Jaar toen hij als directeur Corporate Communicatie werkte bij de NS. Hij liet daar zien hoe je een communicatiestrategie ontwikkelt waarmee communicatie precies de juiste bijdrage kan leveren aan je corporate doelstellingen. Welke vragen stel je als je aan die tafel zit? Hoe gedraag je je daar? Joost laat ons daar veel mooie voorbeelden van zien.
Dit is de eerste van drie bijeenkomsten in 2022 van ons Impactnetwerk Communicatie. Meer over dit netwerk en deze jaargang lees je hier.